Pages

Saturday 7 July 2012

Janji...

Janji? mudah diungkap tetapi sukar ditepati?? janji dalam percintaan.. ingin sehidup semati? semuanya hanya janji.. memang btul janji tidak perlu dibayar.. tetapi janganlah sesekali bermain dengan janji jika tidak dapat ditepati... ada kalanya lebih baik tidak berjanji daripada menjadi orang yang tidak tepati janji.. dalam percintaan kejujuran amat diperlukan agar dapat mencipta suasana saling mempercayai.. tetapi jika janji pun dah tak boleh ditepati bagaimana nak timbulkan rasa percaya antara satu sama lain?? 


Hari ini aku sedar, bahawa janji itu jugalah sebahagian dari kata-kata, dapat diubah, boleh juga untuk dilupakan. memberi janji mungkin mudah untuk melupakan, tapi menerima janji sampai mati di ingati, ada waktunya, janji juga menjerup hati sendiri semata-mata untuk kegembiraan orang yang kita cintai..


Tetapi adakah orang yang kita cintai itu sedar tenang tentang pergobanan kita?? kita yang terseksa kerana janji.. dia bergembira dengan kekasih gelapnya.. janji untuk sentiasa bersama memberi sokongan sebagai alasan untuk mendekatinya cukup memeritkan.. tetapi jika kita berterus terang.. takut dia berjauhan dari kita selepas mengetahuinya... jadi bagaimana inginku luahkan rasa hati ini??

No comments:

Post a Comment